Singing in the rain

6 november 2017 - Thành phố Huế, Vietnam

06-11-2018

Singing in the rain (happy birthday, John 64) in Hue

Eergisteren een prachtige dag op de fiets gehad. De temperatuur 25 graden en de wind vanuit het noorden. Dit ging fantastisch. Mooie vergezichten over de rijstvelden. In Vinh overnacht. De volgende dag hebben we de bus gepakt naar Hue omdat het regende en wij gedwongen waren langs de snelweg te fietsen. Tussen Vinh en Hue is er geen mooie fietsroute. Niet wetende dat een tyfoon in de bergen heel veel neerslag had gegeven. Om ons heen werd duidelijk dat het waterpeil behoorlijk aan het stijgen was. Terug gaan was niet meer mogelijk. Ook daar steeg het water. Met een snelheid die niet te overzien was trad de rivier buiten zijn oevers en ging een kolkende modderstroom door de straten van Hue. De straat waaraan ons hotel lag was ondergelopen. Het was inmiddels ook pikdonker omdat de elektriciteit overal was weggevallen. De hotelier heeft voor alle gasten rijst met ei gemaakt als noodmaaltijd, heel aardig. Uiteindelijk werd duidelijk dat dit een gevolg was van een orkaan in Ho chi min. Wij konden niets anders doen dan afwachten tot het water zou zakken. Ondanks het feit dat wij een kamer op verdieping 3 hadden was dit wel angstig. Vandaag zijn wij naar een ander hotel verhuisd, een hotel met stroom. Hopelijk kunnen we morgen weer verder. Waarschijnlijk kunnen we morgen nog niet fietsen want de wegen zijn nog niet vrij. Vandaag ondanks de regen de citadel van Hue bekeken.

1. Hendrik Van der Elst:
    6 november 2017
    Jaaaah ... ik had de weerberichten van Vietnam al bekeken en dacht "verdorie, als ze maar kunnen zwemmen daar". John net 64 geworden? Gelukkige verjaardag, ik net ook ( 30 okt ). Hoop op beter weer voor jullie!
  2. Henk:
    6 november 2017
    Het is toch een wonder; geen elektriciteit en wel internet. Ik wens jullie een behouden vaart.
  3. Ruud:
    6 november 2017
    Normaal zie je dit alleen op tv. Heel veel sterkte, het zal het fietsen niet makkelijker maken
  4. Ton Oorschot:
    6 november 2017
    Hoi, met schrik vrij gekomen maar laat wel een enorme indruk achter!
  5. Ineke:
    6 november 2017
    Allereerst, hartelijk gefeliciteerd John!
    Wat jammer van dat weer, ziet er heftig uit!
    Wij hadden het op het nieuws gehoord en deden al een schietgebedje voor jullie😉 Hopelijk wordt het snel beter weer!
  6. Martine:
    Jeetje wat een avontuur
    Ik had het weer bericht al gehoord en moest meteen aan jullie denken..
    Hopelijk kunnen jullie de reis weer gauw voortzetten, desnoods op een waterfiets..:-)
    En nog gefeliciteerd!!
  7. Tonny en Arie:
    6 november 2017
    We hopen dat jullie heel thuis komen. Het is nu al een avontuurlijke vakantie.
  8. Linda:
    6 november 2017
    Ja ach, het was wel te verwachten hè, het is weer eens heel iets anders dan aan je vingertoppen aan een berg hangen toch?! Maar één enge dag is genoeg hoor, ik hoop dat jullie snel weer droog verder kunnen. Nog van harte gefeliciteerd John XXX
  9. Trudi:
    8 november 2017
    Hey John Gefeliciteerd nog. Jullie wilde avondtuur nauw je kan niet zeggen dat het zaai is. Behouden vaart en toch heel veel plezier verder. Keep us informed!!
  10. Astrid:
    9 november 2017
    9 november 2017
    Hoi allebei,
    Jullie beleven wat, daar in het verre land. Leuk om al die verhalen te lezen en de mooie foto's te bekijken.
    Ik hoop dat jullie veilig verder kunnen reizen. Door al dat water is het niet te hopen dat jullie reisplan vroegtijdig tot stoppen wordt gebracht. Ik wens jullie veel creativiteit en mogelijke oplossingen toe in deze watervolle situatie.