Op naar Hongkong

28 november 2017 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

De laatste dag in Saigon. We hebben net ingecheckt voor terugvlucht via Hongkong. Het is hier supermodern, megawinkelcentra voor de happy few. Cocktailbars, tennisbanen, zwembaden op daken van de glossy hotels. Kortom, if I was a rich man, yubbi, dibby, dibby dum…Hier zijn de verschillen arm/rijk enorm. Een communistisch systeem waarmee de Vietnamezen die wij gesproken hebben zeggen blij te zijn. Zoals zij zelf zeggen “we are all equal and some of us are more equal”. Wij onthouden ons van elk commentaar. Nu nog even zwemmen en dan vliegveld.

1. Hendrik Van der Elst:
    28 november 2017
    Jaah, in ELK zogezegd communistisch land zijn er de happy few an al de "anderen" die zogezegd "gelijke rechten" hebben. Hetzelfde recht om straatarm te zijn, dat klopt, terwijl de apparatchiks zich schaamteloos vetmesten op het werk van de "gelijkberechtigden". En dat is wereldwijd zo, ook in het "vrije Westen". De hele wereld is communistisch behalve in de belastingsparadijzen die zorgvuldig beschrmd worden door de politiek - ze gaan zichzelf niet in de voet schieten. Nu de zoveelste Paradise-papers zweer openbrak blijkt nog maar eens hoeveel politici er hun zwarte potjes verbergen .... kom goed thuis, jullie vliegen nu westwaarts, dan is de jetlag veel minder erg. xxx
  2. Ruud:
    28 november 2017
    Wat hebben jullie een prachtige vakantie, van basic naar extreme rijkdom. Ik verwacht dat jullie wel het een en ander zal meemaken in Hongkong, vooral op culinair gebied.