Niet alles is rozengeur en maneschijn

21 november 2017 - Tân Thạch, Vietnam

Op dit moment zitten wij in een dorp grenzend aan My Tho. De accommodatie is horrible. Na een goedmoedig flippen mijnerzijds wordt er morgen klokslag 7 een taxi geregeld om hier weg te komen.

Wat niet zo eenvoudig is in deze negorij.

De wastafel kwam hier spontaan naar beneden, de douche (in toilet) werkt niet. Leden van de ghekkofamilie hebben zich boven ons bed geïnstalleerd. Handdoeken zijn hier schaars, evenals toiletpapier. …..

Gisteren 20 november hebben we een heel leuk hotel verlaten en zijn we verder gereisd richting Saigon. We dachten .”nog één keer de natuur in ”. Dat hadden we dus beter kunnen laten😀.

Wij hebben voorgaande dagen wel hele mooie fietstochten gemaakt door de Mening Delta. Ook hier was het fietsen goed te doen. Eergisteren de floating market van Can Tho bezocht en een pagode.

De Mekongbruggen zijn overweldigend, daar is de Erasmusbrug een baby bij. Toch….op dit moment in ons armzalige onderkomen denk ik aan de duinen van Rockanje of Scheveningen….Volgende week Ho chi mincity, we zijn benieuwd……

1. Henk:
    21 november 2017
    Zo doe je nog eens wat ervaringen op.

Groeten,

henk
  2. Hendrik Van der Elst:
    21 november 2017
    Kleurrijk en een heel originele manier om een wastafel op te hangen, dat moet ik toegeven. Hier bij ons in Zuid Afrika gingen we ooit eens uit eten bij "Nekkies" ( een lokaal zwart 'restaurantje" - nu ja ) in een township in de buurt van Knysna. Je moest met minstens 6 zijn ( we waren denk ik met 5, maar dat was ook wel ok ), en ze hadden slechts 1 optie op het menu. ( waarbij ééniemand insisteerde dat hij absoluut een steak moest hebben - en dat was dan ook ok, ze zijn wel flexibel ).
    HEEL dat ding ( keuken en restaurantje waren op een terras gebouwd ) stond op een houten constructie die gezekerd was met 3 ( DRIE! ) grote kepernagels. Zag ik nadien pas. 't Is blijven staan zolang wij er waren ( oef! ).
    Ook in Kaapstad eens gaan logeren op Blauwbergstrand in een B&B, zwarte uitbaters. Internet werkte niet, de badkamerspiegel was de dag tevoren naar onderen gekomen, van de 4 lampen werkte er 1, een handdoekrek in de badkamer was ook stuk ( weg ).
    Op zo'n momenten denk je dan ook van "waarom doe ik dat nu? Thuis is het veels beter .... ".
    Al jullie foto's bekijkend ziet het er armer uit dan Zuid Afrika - zeker tov. de "witte wijken" ( die ook niet allemaal zo mooi zijn, vergis je niet ). De infrastructuur moet zeker nog verbeteren ( wegen vooral heb ik de indruk ).
    't Is zeker een ervaring !! Namibië was dat ook voor ons - DAAR is nog plaats, de lodges zijn uitstekend maar duur ( je hebt geen keuze, er is buiten de enkele goede NIETS ). Maar : poeierdroog. Permanente hogedrukzone, bijna elke dag staalblauwe hemel.

xxx
  3. Tonny en Arie:
    21 november 2017
    Hoi, als je lang genoeg blijft dan went het wel. Je zult zien,je gaat het nog missen als je terug bent.😌🛀
  4. Ineke:
    21 november 2017
    Het zijn wel hele mooie foto's! Jammer dat dit stukje een beetje tegenvalt maar ach je moet alles een keer meegemaakt hebben, toch? Veel plezier de rest van de reis!
  5. Ruud:
    22 november 2017
    Jullie lachen er nu al om, dit zijn de leuke dingen die je bij blijft. Er is niets aan, als alles op rolletjes loopt en alles goed gaat. Het komt niet veel voor dat de wastafel " spontaan" van de muur komt. Ik denk dat je nog wel meer gekke dingen tegenkomt.
  6. Josee Mulder:
    25 november 2017
    Wat een mega gave ervaringen doen jullie allemaal op zeg!
    De foto's zijn zeker prachtig en die wastafel 'was' :)