9 november Phu Quoc

9 november 2017 - Thành phố Phú Quốc, Vietnam

Tyfoon Damry heeft helaas versneld een eind gemaakt aan onze fietstoer. Wij zijn naar Phu Quoc island gevlogen. Vandaar uit proberen we via de Mekong Delta terug te komen in Ho chi minh. Op dit tropische eiland hoor je honderden kikkers en krekels. Onze sportieve fietsen hebben we achtergelaten in Hue, hoe jammer! Gelukkig zijn twee jonge mensen er erg blij mee😀. We rijden nu rond op onsportieve scooters. Phu Quok is een bountyeiland met hagelwitte stranden en mooie  palmbomen voor de toerist in zijn resort. Buiten de resorts ligt er voor de Vietnamese regering de mooie taak, het welvaartsniveau op peil te brengen. De lokale bevolking woont hier in huizen van golfplaat. Phu Quoc heeft tropische oerwouden, door Unesco beschermd. Wij zijn daar vandaag gaan kijken maar durfden niet ver te lopen door aanwezigheid van slangen.

1. Jacqueline:
    9 november 2017
    Ziet er ook leuk uit, en een stuk droger!
    Aan de ene kant is het misschien jammer dat jullie je plan moesten veranderen, aan de andere kant: een overstroming maak je ook niet dagelijks mee, en je ziet nu eens met eigen ogen de impact op de bevolking.
    En je hebt twee mensen blij gemaakt met een fiets!
  2. Hendrik Van der Elst:
    9 november 2017
    Could be South Africa ! Plaatstalen woontoestanden voor de locals, slangen ( hoef je niet zo bang van te zijn, we hadden er ook al wat in de tuin maar ze vluchten als ze "iets groots" voelen naderen - uitzondering "pofadders", die blijven opgekrold liggen en als je erop trapt heb je de lotto gewonnen ). Ik vreesde al dat die fietstrip in het water ging ten onder gaan - gezien de weersomstandigheden. Ben aan de moestuin begonnen, ik word een echte "Boer".
  3. Marion:
    10 november 2017
    Wat een prachtige reis maken julie toch!